El Telecentre de l’Alt Urgell ha reforçat, al llarg de l’any 2009, el seu rol com a espai de formació en noves tecnologies i societat de la informació. Així, els 39 cursos que s’hi han desenvolupat han estat seguits per 508 persones (377 dones i 131 homes), amb un total de 1.673 hores de formació. Aquestes xifres representen un augment del 30 % respecte a l’any 2008 i es van complementar amb 11 xerrades econòmico-tecnològiques, que van comptar amb una assistència total de 193 persones.
La formació en noves tecnologies i societat de la informació es considera essencial dins de l’actual i el futur mercat de treball, raó per la qual el Consell Comarcal ha fet una aposta decidida per vehicular per mitjà del Telecentre aquestes iniciatives de formació. Entre els cursos realitzats destaquen els d’informàtica inicial, creació i gestió d’empreses innovadores i on-line, combinació de correspondència, autocad avançat, compressió d’arxius, correu electrònic o retoc d’imatges.
Pel que fa a les xerrades econòmico-tecnològiques, els temes tractats han estat les telecomunicacions, les novetats fiscals, els dubtes laborals, la contractació telefònica, les noves tecnologies i el patrimoni i les noves tecnologies en el sector turístic, entre d’altres.
D’altra banda, el servei d’accés públic a Internet ha tingut, al llarg de 2009, un total de 10.439 usuaris, una xifra que confirma una certa estabilització, ja que és molt similar a la registrada l’any anterior, quan van fer ús del servei 10.645 persones.
Un altre dels serveis que ofereix el Telecentre de l’Alt Urgell és el de Punt de Suport a la Universitat Oberta de Catalunya, que el 2009 va tenir 603 usuaris. Finalment, com a delegació de la Llibreria de la Generalitat, des del Telecentre es van vendre 315 volums.
La formació en noves tecnologies i societat de la informació es considera essencial dins de l’actual i el futur mercat de treball, raó per la qual el Consell Comarcal ha fet una aposta decidida per vehicular per mitjà del Telecentre aquestes iniciatives de formació. Entre els cursos realitzats destaquen els d’informàtica inicial, creació i gestió d’empreses innovadores i on-line, combinació de correspondència, autocad avançat, compressió d’arxius, correu electrònic o retoc d’imatges.
Pel que fa a les xerrades econòmico-tecnològiques, els temes tractats han estat les telecomunicacions, les novetats fiscals, els dubtes laborals, la contractació telefònica, les noves tecnologies i el patrimoni i les noves tecnologies en el sector turístic, entre d’altres.
D’altra banda, el servei d’accés públic a Internet ha tingut, al llarg de 2009, un total de 10.439 usuaris, una xifra que confirma una certa estabilització, ja que és molt similar a la registrada l’any anterior, quan van fer ús del servei 10.645 persones.
Un altre dels serveis que ofereix el Telecentre de l’Alt Urgell és el de Punt de Suport a la Universitat Oberta de Catalunya, que el 2009 va tenir 603 usuaris. Finalment, com a delegació de la Llibreria de la Generalitat, des del Telecentre es van vendre 315 volums.
No hay comentarios:
Publicar un comentario