Desvetllem aquells trucs que fem servir de manera habitual els professionals que ens dediquem a desenvolupar les creativitats en les campanyes d’e-mail marketing o e-mailings, obsessionats amb els resultats i subjectes al pla de comunicació de l’empresa. Aquesta disciplina és avui l’autèntic Cavall de Troia en estratègies de prospecció, fidelització i venda directa.
• Focalitza els teus objectius Com en qualsevol acció de comunicació has de tenir clar l’objectiu, els objectius múltiples afebleixen la seva efectivitat. Promoció, fidelització, captació, invitació a esdeveniments, venda directa… què perseguim?
• Ja que m’interromps, sorprèn-me! Sigui quin sigui l’objectiu, has d’explicar-lo de manera que resulti realment interessant. Pensa en aquells e-mailings publicitaris que et ve de gust rebre. Diverteix, sorprèn, aporta.
• Segmentació i to van de la mà Parla-li a qui et dirigeixes amb la seva veu si no vols semblar estrany i tafaner. Un dels avantatges del e-mailing marketing és la facilitat amb la qual podem adaptar el missatge als diferents targets. Posa’t a la seva pell!
• L’èxit comença amb l’assumpte La seducció comença amb l’assumpte, aquest ha de despertar l’interès, la curiositat. Recorda que més del 40% de e-mails comercials no aconsegueixen un clic d’obertura i són descartats només per l’assumpte.
• L’ABC del desig amb només un cop d’ull? Atracció: Ha d’augmentar-se l’expectativa generada en l’assumpte i comunicar visualment la idea clau de la promoció. Tot es resumeix en un: Ho entenc, m’agrada i ho necessito. Què m’ofereixes i com? L’oferta ha de ser concreta, inequívoca, avantatjosa i més que res visualment atractiva. Per què ha de triar-te?: Vigila amb la justificació, aquesta ha de ser sintètica, clara i perfectament ordenada.
• Promoure la interacció Hem d’incloure les accions perquè el client Interactuï amb nosaltres en funció dels objectius de la campanya. Com he d’actuar?: Induir a l’acció amb el “call to action” i totes les facilitats de resposta i comunicació possibles: resposta e-mail, formularis, telèfon, carretons de la compra, fulls de comanda…
• Dissenygràfic i arquitectura de la resposta Tota l’estructura ha de conduir a fer de la nostra oferta o proposta allò del que no pots prescindir. Atenció, comprensió, preferència, desig. Claredat i facilitats en el: com ho aconsegueixo?. El dissenyha de ser sota el paraigua corporatiu de l’empresa i adequat al canal.
• Landing page, el tancament La pàgina de landing ha de construir-se sobre la UPS, única proposició de venda. Accessible, comprensible, tangible i emocional. El dissenyde la pàgina ha de provocar l’acció: Una comanda, una consulta, una confirmació, la trucada. Els arguments han de ser transparents, sense equívocs, amb benefici i ampliables a altres canals. La “viralitat” és també un element clau a tenir en compte.
1 comentario:
Hola,
En primer lloc vull agrair la publicació del nostre article, però ens agradaria més si citeu la font:
http://www.adnstudio.com/ca/augmenta-l’eficacia-dels-teus-e-mailings/
Aquest article es fruit de l'esforç personal i del coneixement de l'equip de professionals d'adn studio.
http://www.adnstudio.com
Per altra banda us animen a seguir fent-ho
Publicar un comentario